تعمیر پنل اعلام حریق تایکو TYCO

تعمیر پنل اعلام حریق تایکو TYCO

تعمیر پنل اعلام حریق تایکو TYCO – تعمیر برد و قطعات الکترونیکی انواع پنل اعلام حریق در کلینیک تخصصی دیجی برد

شرح مختصری از پنل اعلام حریق

پنل اعلام حریق ، در ساختمان های تجاری و اداری با هشدار های لازم، جهت به حداقل رساندن آسیب جانی و مالی ناشی از آتش سوزی مورد استفاده قرار می گیرد.

در زمان وقوع آتش سوزی پنل اعلام حریق ، سیگنال هایی را از دتکتورهایی (آشکار ساز ها ) نظیر : دود و… دریافت می کند که نتیجه آن به صدا در آمدن آژیر خطر می باشد . برخی از پنل های اعلام حریق قابلیت برقراری ارتباط با نزدیک ترین مرکز آتش نشانی را دارند.

اجزای اصلی یک پنل اعلام حریق شامل : دستگاه های ورودی ، مدار ، دستگاه های خروجی می باشد. کنترل پنل باید به منبع تغذیه متصل شود تا به درستی کار کند. دستگاهی که به کنترل پنل متصل است از این نیرو استفاده می کند. منبع تغذیه ثانویه نیز وجود دارد و در صورت قطع برق اولیه از آن به عنوان پشتیبان استفاده می شود.

انواع پنل اعلام حریق

پنل های اعلام حریق معمولا به دو دسته پنل معمولی (Conventional panel ) و پنل آدرس پذیر (addressable panel) طبقه بندی می شوند. در پنل های معمولی از دتکتور و آژیر هشدار استفاده می شود اما در پنل های آدرس پذیر یک ریز پردازنده داده ها یا اطلاعات لازم را از دستگاه های موجود در ساختمان به پنل ارسال می کند.تمام پنل های اعلام حریق وضعیت هشدار (تهدید فوری جان و مال ) ، وضعیت مشکل (تداخل در عملکرد ) و  شرایط نظارتی سیستم در حین وقوع را گزارش می دهند.

پنل های اعلام حریق در برخی مدل ها آپشن هایی نظیر : یکپارچه سازی سیستم های اطفاء حریق ، تشخیص مونوکسید کربن ، سنسور های سطح آب و… دارند.

پنل اعلام حریق تایکو TYCO مدل MX4000

پنل اعلام حریق تایکو TYCO مدل MX4000 ، از دو حلقه شناسایی MX DIGITAL پشتیبانی می کند و می تواند به چهار حلقه افزایش یابد که تا ۱۰۰۰ دستگاه آدرس پذیر را پشتیبانی می کند. این پنل ، از یک محفظه فولادی قوی ساخته شده است .

از خصوصیات بارز MX4000 ، خدمات و پشتیبانی طولانی مدت کنترلر های آتش نشانی ، آشکار ساز های قابل گسترش ۱ تا ۲۴۰ نقطه و کنترل بیش از ۱۰۰۰ نقطه با عملکرد منعطف و قدرتمند می باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *